کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
اسفند 25, 1399

جینسینگ و خواص سحرآمیز آن را بشناسید

خواص بی نظیر جینسینگ

حتی اگر گیاه جینسینگ را نشناسید، احتمالاً حداقل نامش را بارها شنیده‌اید و شاید هم به‌طور اتفاقی درباره خواص آن مطالبی را خوانده باشید. اگر می‌خواهید شناخت بیشتری درباره این گیاه سحرآمیز و اثرات معجزه‌آسایش بر سلامت جسم و ذهن پیدا کنید، مطالعه این مطلب را قویاً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جینسینگ چیست؟

جینسینگ نوعی گیاه دارویی ارزشمند با قدمت چند هزارساله است که در طب سنتی کشورهای مختلف، برای درمان یا رفع طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و عارضه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. با وجود تعدد گونه‌های این گیاه، نوع آمریکایی و آسیایی آن مشهورتر از بقیه بوده و از خواص دارویی و درمانی بیشتری برخوردار هستند. ریشه گوشتی این گیاه که رنگ روشن دارد، ارزشمندترین بخش آن است که می‌توان از آن به اَشکال مختلفی استفاده کرد. برگ‌های بیضی‌شکل و بسیار سبز گیاه جینسینگ نیز هرچند  به اندازه ریشه آن، پرکاربرد نیستند اما آن‌ها نیز فواید و کاربردهای خاص خودشان را دارند.

حتما بخوانید: خواص قهوه سوپریم گانودرما و جنسینگ دکتر بیز

جینسینگ
جینسینگ

خواص جینسینگ

حالا که جینسینگ را بیشتر شناختید، بد نیست به چند خاصیت سحرآمیز آن نیز نگاهی داشته باشیم تا به ارزش و اهمیت این گیاه بیشتر پی ببرید. موارد زیر از مهم‌ترین خواص جینسینگ هستند:

1. افزایش سطح انرژی و کاهش قند

نتایج تحقیقات علمی، اثرات ضد خستگی جینسینگ را ثابت کرده‌اند. ترکیبات موجود در این گیاه معجزه‌آسا به کاهش میزان استرس اکسیداتیو، مبارزه با خستگی، بهبود سطح انرژی و درنهایت افزایش فعالیت‌های فیزیکی کمک می‌کنند. با بیشتر شدن فعالیت‌های فیزیکی و تشدید سوخت‌وساز درونی بدن، میزان قند خون و کلسترول بد نیز کاهش چشمگیری پیدا می‌کنند.

2. بهبود توانایی شناختی

قابلیت‌های شناختی و فعالیت سیستم عصبی بدن به‌مرورزمان و به‌ویژه با افزایش سن، دچار اُفت می‌شوند و جینسینگ می‌تواند

با تحریک آن‌ها، عملکردشان را بهبود دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ترکیبات این گیاه، به‌واسطه جلوگیری از تجمع پلاک‌ها و رادیکال‌های آزاد در مغز، از ابتلای افراد به زوال عقل، آلزایمر و سایر اختلالات شناختی پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، جینسینگ حافظه فعال را نیز تقویت می‌کند تا مغز، عملکرد بهتری در یادآوری داده‌ها و اطلاعات قبلی داشته باشد.

3. افزایش توانایی جنسی

جینسوزید موجود در جینسینگ به‌واسطه آزاد کردن اکسید نیتریک از سلول‌های اندوتلیال، باعث اتساع یا گشاد شدن عروق اندام‌های جنسی می‌شود و به‌این‌ترتیب با تشدید فرایند خون‌رسانی به بافت‌ها، می‌تواند تا حد زیادی در درمان اختلال نعوذ مؤثر باشد. علاوه بر این، جینسینگ میزان ترشح هورمون تستوترون را نیز در آقایان افزایش می‌دهد و از این طریق به بهبود میل و عملکرد جنسی آن‌ها کمک می‌کند. البته پژوهش‌ها تأثیر این گیاه بر افزایش میل جنسی در خانم‌ها را نیز تأیید کرده‌اند.

4. کاهش سطح استرس

جینسینگ با تأثیر بر سیستم عصبی بدن، علاوه بر افزایش سطح انرژی، باعث ایجاد خُلق مثبت می‌شود. آداپتوژن‌های موجود در ترکیبات این گیاه، تغییراتی در سیستم هورمونی بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند در درمان استرس، بسیار مؤثر باشد. بنابراین اگر از استرس شدید یا مزمن رنج می‌برید، حتماً جینسینگ را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

5. کاهش دردهای قاعدگی

جینسینگ به دلیل خاصیت تسکین‌دهنده و ضدالتهابش، به کاهش دردهای شدید و همین‌طور گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در زنان کمک زیادی می‌کند. به‌علاوه این گیاه در مدیریت نشانه‌های یائسگی در میان‌سالی نیز نقش مؤثری دارد که ازجمله مهم‌ترین اثرات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش نوسانات خُلقی
  • کاهش گُرگرفتگی
  • کاهش اضطراب
  • تخفیف علائم افسردگی
  • کاهش تعریق شبانه
  • جلوگیری از اُفت سریع میل جنسی
  • جلوگیری از افزایش وزن
  • کاهش ریزش مو

6. تقویت سیستم ایمنی

خواص ضد آلرژی، ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی جینسینگ، به‌عنوان یک مکانیسم دفاعی در مقابل عفونت‌های میکروبی و باکتریایی از بدن محافظت می‌کند و به‌این‌ترتیب، بنیه دفاعی بدن را ارتقا می‌دهد. جالب است بدانید که یکی دیگر از خواص شگفت‌انگیز این گیاه آن است که می‌تواند اثر واکسیناسیون بدن علیه بسیاری از بیماری‌های ویروسی را مثل آنفولانزا، هپاتیت C و ویروس‌هایی که می‌توانند باعث انسداد ریه و مجاری تنفسی شوند، تا حد زیادی افزایش دهد.

حتما بخوانید: افزایش ایمنی بدن با قهوه سوپریم

قهوه گانودرما؛ اکسیر سلامتی را با چاشنی جینسینگ بنوشید

قهوه گانودرما یکی از محصولات بسیار پرطرفدار شرکت دکتر بیز است که علاوه بر خواص غذایی و دارویی ارزشمند گیاه گانودرما، حالا با ترکیبات معجزه‌آسای جینسینگ، غنی شده و با طعم مطبوعش، یک نوشیدنی دل‌چسب و درعین‌حال، بسیار مفید است.

اگر با آگاهی از خواص جینسینگ، به استفاده از این گیاه علاقه‌مند شده‌اید، توصیه می‌کنیم با مصرف قهوه گانودرما، با یک تیر دو نشان بزنید. ترکیب خواص قارچ گانودرما با گیاه جینسینگ، این نوشیدنی را به معنای واقعی کلمه، به یک اکسیر بی‌نظیر سلامتی تبدیل کرده که نوشیدن هر جرعه از آن، اثر فوق‌العاده‌ای بر عملکرد جسم و ذهنتان دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایت گانودرما بیز در سال 1399 با هدف بهبود اطلاعات مردم درمورد خواص گانودرما و محصولات درمانی دکتر بیز تاسیس شد، همچنین  مفتخر هستیم به عنوان بهترین نمایندگی دکتر بیز در زمینه فروش محصولات دکتر بیز و مشاوره رایگان خدمت رسانی میکنیم و همیشه سعی و تلاش ما برای کیفیت بهتر خدمات است.  

مشهد، بلوار الهیه، الهیه 40

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت گانودرما بیز می باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

واتساپ
تماس صوتی
پشتیبانی در کوتاه ترین زمان