کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
اسفند 29, 1399

خواص درمانی بی نظیر روغن کنجد

در این مقاله به خواص روغن کنجد میپردازیم، و بررسی میکنیم تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی.

در این مقاله به خواص عجیب روغن کنجد پب میبریم که واجب میشه حتما از روغن کنجد استفاده کنید و باید توجه کنید که روغن کنجد را از هرجایی خریداری نکنید که در انتها این مقاله میگیم از کجا روغن کنجد اصل را تهیه کنید!

طریقه استفاده از روغن کنجد برای پوست

به این صورت است که مقداری از آن را روی پوست صورت بزنید و با دست صورت خود را ماساژ دهید تا روغن جذب شود. این روغن میتواند یک رطوبترسان خوب برای پوستهای بسیار خشک باشد. این روغن کلسترول خون را کاهش میدهد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. فیتواسترول های ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. این ویتامینها تأثیر بهسزایی در بهبود بخشید شرایط پوست و مو دارند. بذر و روغن کنجد فواید زیادی برای سلامتی بدن، پوست و موی انسان دارند. زیستگاه این گیاه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است که برای رشد به هوای خشک و برای رسیدن میوه، به گرما و رطوبت زیادی نیاز دارد. روغن کنجدموجب روشن شدن رنگ پوست میشود و این به خاطر وجود ویتامین A است. ویتامین A سبب رشد بهتر موها، افزایش گردش خون در کف سر و تقویت فولیکول مو میشود.

خواص روغن کنجد
خواص روغن کنجد

لیگنانهای موجود در آن سبب افزایش متابولیسم بدن و لاغری میشوند. گفتنی است اغلب روغنها در ظرفهای پلاستیکی شفاف عرضه میشوند و در این صورت باید آن را در محیط تاریک مانند کابینت یا یخچال نگهداری کنید و درب آن را خوب ببندید. روغن نارگیل و یا روغن اکسترا ویرجین زیتون هم برای پخت و پز مناسب است اما می توانید روغن کنجد را هم که می تواند حرارت بالا را تحمل کند نیز به این جمع اضافه کنید. روش استفاده از روغن کنجد برای زخم به صورتی است که باید پس از شستشوی آن، مقداری روغن روی زخم بریزید و روی زخم را با باند ببندید. روغن مالی بیضه و ناحیه تناسلی، سبب جذب مواد مغذی به بدن میشود. روغن کنجد کاملا طبیعی است و مواد افزودنی ندارد. برای رفع ناراحتی کیسه صفرا مفید است. وجود زینک و کلسیم در روغن کنجد می تواند از آن روغنی که برای درمان مشکلات مفصلی یاد کنیم. پیشگیری و درمان خشکی مفاصل و پوکی استخوان ، بد نیست بدانید که روغن کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن، بدن ۶۷۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میلی گرم آهن دریافت می کند. این ویتامین برای رفع خشکی لب مفید است و مصرف آن تیرگی دور چشم را از بین میبرد.

حتما بخوانید: افزایش ایمنی بدن با قهوه سوپریم

جذب رطوبت کافی به مو مانع از بروز موخوره و خشکی موها میشود. جایگزین نمودن مصرف روغن کنجد در طبح غذاها، به مرور باعث کاهش فشار خون میشود. هر شب پیش از خواب، کمی روغن کرچک را روی ابروهایتان بمالید و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. به عنوان نمونه، روغن کرچک راه درمانی بسیار موثری برای ناخنهای ترک خورده و شکننده به شمار میرود. از این رو، هرگز نمیتوان از فواید بینظیر روغن کرچک برای سلامتی صحبت کرد، ولی تاثیر این روغن را بر درمان عفونتهای قارچی نادیده گرفت. مصرف روغن کنجد برای انواع پوست مناسب است و تأثیرات خوبی بر از بین بردن عارضههای پوستی دارد. علاوه بر این، اثرات آنتی باکتریایی آن میتواند به حذف پاتوژنها یا موارد خارجی از پوست کمک کند. چربی روغن کنجد نسبت به سایر روغنها بیشتر است و ممکن است کامل جذب بدن نشود؛ برای رفع چربی اضافی این روغن از پوست، میتوانید قبل از حمام پوست خود را با آن ماساژ دهید. این ویتامین برای سلامت پوست ضروری است.

خرید روغن کنجد دکتر بیز
خرید روغن کنجد دکتر بیز

روغن کنجد برای مصارف موضعی مناسب است و مصرف آن برای سلامت موها توصیه میشود. شما می توانید به جای اجاره کردن یک محل برای احداث کارگاه از زیر زمین خانه خود، یک اتاق معمولی یا کارگاه آشنایان خود شروع کنید. 4. جهت خارج کردن شوری، کنجدها را یک بار در حوضچه آب شیرین وارد می کنند. رادیکالهای آزاد مولکولهای بسیار موذی هستند که بدن ما را در معرض بیماریهای قلبی عروقی، برخی از سرطانها و بیماریهای دیگر مربوط به پیری قرار میدهند. مصرف روغن کنجد باعث میشود مواد معدنی به قدار کافی جذب بدن شوند. با مصرف روغن کنجد با کمبود مواد معدنی مواجه نمیشوید. و کارکردن با آن بسیار ساده بوده به طوری که با یک روز آموزش توانایی روغن گیری از انواع دانه های روغنی را خواهید داشت. اگر می خواهید گل پونه را تنها استفاده کنید حد مجاز مصرف ۱۰ گرم و اگر به صورت دم کرده مورد استفاده قرار می دهید تا ۲۰ گرم نیز مجاز است. یک از دلایل این مقاومت بیش از حد بخاطر وجود توکوفرول در این روغن است و میزان آن در روغن کنجد 1200 میلی گرم بر کیلوگرم است. بر اساس گزارشی که در ژورنال ” غذاهای دارویی” منتشر شد، روغن کنجد میتواند در کاهش سطح قند خون تا حد زیادی موثر باشد.

حتما بخوانید: قهوه گانودرما بخور، لاغر شو!+ خرید گانودرما

10 نکته برای روغن کنجد

با این حال توصیه می شود قبل از خوردن هر غذایی که در روغن کنجد پخته شده با یک متخصص تغذیه و یا پزشک خود مشورت کنید. گفته می شود روغن کنجد افزایش تولید هورمون ها را بهمراه دارد و باعث انقباض رحم می شود لذا بهتر است زنان باردار و شیرده خواص روغن کنجد را فراموش کنند و از مصرف آن اجتناب کنند، یا قبل از مصرف روغن کنجد حتما با پزشک خود مشورت کنند. به خاطر داشته باشید که کالری همه ی روغن ها یکسان است هر 5 گرم که حدود یک قاشق چایخوری است 45 کیلو کالری انرژی دارد. یک بار امتحان کنید و مقداری روغن کنجد را بصورت دایره ای به کف سر خود بمالید به مدت سی دقیقه ماساژ دهید تا خودتان به خواص روغن کنجد برای مو پی ببرید. روزی ۲ بار روغن را روی صورت مالیده و متوجه خواهید شد که روغن کنجد یکی از بهترین روشهای حفظ شادابی چهره است!

مصرف روغن کنجد برای اولین بار توسط مردم ناحیه جنوبی هند برای طبخ غذاهایشان استفاده شد و پس از آن آمریکایی ها،ژاپنی ها،کره ای ها و چینی ها نیز طرفدار این روغن سلامت شدندو جزء جدایی ناپذیر آشپزخانه این دسته از مصرف کننگان شده. و بطبع خوردن روزانه آن به افرادی که خشکی مزاج دارند توصیه می شود، استفاده یک یا دوقاشق غذاخوری روغن کنجد کمک میکند روده ها چرب شوند و شدت یبوست کاهش یابد. این کار به از بین بردن باکتریهای دهان کمک میکند. به این معنا که به احتمال کمتری تولید جوش میکند و دقیقاً به همین دلیل در محصولات آرایشی و بهداشتی که مربوط به انواع پوستهای خشک، آسیبدیده و بالغ میشوند، مورد استفاده قرار میگیرد. البته استفاده طبیعی و مستقیم از روغن کنجد بسیار بسیار مفیدتر از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی روغن کنجد است. 4-شهرت روغن کنجد به خاطر مقاومت در برابر اکسید شدن آن است.

روغن کنجد برای پوست

استفاده از روغن کنجد بعد از اینکه پوست در معرض باد و اشعه UV آفتاب قرار گیرد می تواند در بهبود شرایط آن بسیار موثر باشد. همان طور که گفتیم روغن کنجد منبع خوبی از ویتامین Eمی باشد همین خصوصیت آن را تبدیل به التیام دهنده سوختگی پوست یا آفتاب سوختگی کرده است. همچنین به دلیل آنتی اکسیدانهای موجود در آن خاصیت ضد التهابی دارد. روغن کنجد به دلیل خواص ضد ویروسی که دارد از ابتلا به آنفلونزا و سینوزیت پیشگیری می کند. روغن کنجد گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد و در نتیجه استفاده منظم از روغن کنجد تقویت و افزایش رشد مو را به همراه دارد و به درخشندگی و زیبایی موهای شما کمک می کند و خاصیت نرم کنندگی آن نرمی موهای زبر و خشن را بدنبال دارد. پس می توان گفت خواص روغن کنجد اینجا نیز به کمک ما آمد و خواص روغن کنجد برای پوست دور چشم بسیار زیاد است به همین دلیل از روغن کنجد در تولید بسیاری از کرم های آرایشی و مراقبت از پوست استفاده می شود. روغن کنجد باعث سفیدتر شدن دندانها، کاهش سطح پلاکتهای دندان و محافظت از دهان مقابل باکتری استرپتوکوک موتانس میشود که میتوانند ما را بسیار بیمار کنند.

خواص دانه های کنجد

روغن کنجد یکی از بهترین روغن هایی است که متخصصان دندانپزشکی استفاده از آن را توصیه می کنند، روغن کنجد با کاهش پلاک بر روی دندان ها، خطر پوسیدگی را کاهش داده و باعث سفیدتر شدن دندان می شود. او تصریح کرد: افرادی که دچار میگرن هستند سبزیجاتی شامل فلفل قرمز یا فلفل سبز تند، انواع ترشی، انواع زیتون، انواع لوبیا (لوبیای سفید، لوبیا چیتی، لوبیا سبز، باقالی) را مصرف نکنند همچنین توصیه می شود تا بیماران مصرف گوجهفرنگی و پیاز را به نصف فنجان در روز محدود کنند. این متخصص طب سنتی یادآوری کرد: کنجد دارای ویتامینهای E، B، D و مواد معدنی مانند: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پروتئن است. به این ترتیب احتمال اکسید شدن اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن کنجد به حداقل ممکن خواهد رسید. استفاده از روغن کنجد به بهبود هیدراتاسیون پوست اطراف چشم کمک می کند و باعث می شود پوست این ناحیه جوان تر به نظر برسد. برای معالجه نقرس، ۵ گرم گل بابونه را در ۴۰ گرم روغن زیتون میخیسانند و آن را در آفتاب میگذارند تا شیره بابونه به داخل روغن نفوذ کند. خواص روغن کنجد برای مو بقدری زیاد است که شاید به جرات بتوان گفت جایگزین خوبی برای بطری های نیمه پر محصولات تقویت کننده مو است که در کمد خود دارید.

نحوه مصرف روغن کنجد

ابتدا مقداری روغن را به گوشه ی کوچکی از پوست ماساژ دهید و در صورت عدم وجود حساسیت، پوست صورت را روزانه یک یا دو بار پس از استفاده از صابون گلیسیرینه با روغن ماساژ دهید. روغن کنجد هنگام استفاده موضعی نیز ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد. این چربی ها برای بدن لازم و ضروری هستند و در واقع بدن قادر به ساختن آنها نیست.این روغن باعث افزایش کلسترول خون نمی شود بلکه می تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی موثر باشد چون با ماده گیاهی به نام فیتواسترول ترکیب شده و باعث جذب کلسترول خون می شود.روغن کانولا نوعی روغن چند کاره است که نه تنها محافظ عملکرد قلب است بلکه طعمی خوش مزه داشته و دارای بافت نرم و سبک است. بهترین نوع روغن کنجد آن است که از فرآوری کنجد به ارده به دست آید نه با استخراج مستقیم کنجد با دستگاه پرس روغن. اما بهترین روش استخراج روغن از دانه کنجد، روش پرس سرد است که پس از فرآیند صاف کردن، یک روغن کاملا خالص و شفاف تولید می گردد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند به طور مستقیم مورد استفاده قرار گیرد. در طب سنتی تایوان از خواص ضد التهابی روغن کنجد در درمان التهاب مفاصل، دندان درد و زخم های پوستی استفاده می شود.

حتما بخوانید: خواص دمنوش مصفی خون (معجزه درمان کبد چرب)

روغن کنجد در درمان التهاب و زخم پوست موثر است. روغن کنجد را اگر از کنجد پوست نگرفته بگیرند آن را دهن الحل نامند و خیلى لزج است، ولى اگر از کنجد پوست گرفته بگیرند، لزوجت آن کمتر است. اگر روغن کنجد را از کنجد پوست نگرفته تهیه کرده و سرخ کنند دهن الحلّ نامیده میشود. روغن کنجد گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و در نتیجه باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. زمان انجام: 1ساعت روند انجام کار: 1. آووکادو را تا زمانی که توده ای وجود نداشته باشد هم بزنید. مقداری از این مخلوط را به صورت دایره ای بر روی پوست سر و موها ماساژ داده و بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بشویید. به عبارت دیگر این روغن علاوه بر ارزش تغذیه ای بالائی كه بواسطه وجود اسیدهای چرب چند غیر اشباع دارد از مقاومت حرارتی بالائی نیز در حین فرایند پخت برخوردار می باشد. این دو اسید چرب به عنوان اسیدهای چرب ضروری شناخته می شوند . 2-3 قطره روغن را کف دست خود بمالید و سپس آن را روی موهای خود ماساژ دهید، این کار علاوه بر درخشان کردن موها به عنوان یک مرطوب کننده مو نیز عمل می کند.

فواید روغن کنجد برای بیضه

فواید روغن کنجد برای بیضه چگونه عمل میکند؟ گرمای حوله کمک میکند که روغن به عمق پوست سرتان نفوذ کند. ماساژ روغن کنجد به پوست سر هر شب قبل از خواب به درمان شوره سر کمک می کند. این کار را هر شب تکرار کنید تا به نتیجهی رضایتبخش و دلخواهتان دست یابید. به این منظور روغن کنجد را بر روی ابروها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس با آب سرد بشویید. مخلوط کردن قسمت های مساوی از روغن کنجد و آب لیموترش تازه برای درمان خشکی مو بسیار مفید است. دانه کنجد به طور متوسط حاوی %۵۰ روغن و%۲۵ پروتئین است و مصرف روزانه آن از لحاظ تامین آمینو اسیدهای ضروری و اسیدهای چرب مفید ، بسیار سودمند است. امروزه ثابت شده است مصرف زیاد اسیدهای چرب اشباع برای سلامتی مضر بوده و بدلیل افزایش نسبت كلسترول بد به خوب و نیز افزایش انعقاد پذیری خون ، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی و عوارض ناشی از آنها را تشدید می كند. همانطور که میدانید انواع مختلفی از چربیهای مفید و مضر وجود دارد.

روغن کنجد
روغن کنجد

حتما بخوانید: قارچ گانودرما را چگونه مصرف کنیم؟

چربی های غیر اشباع و چربی های دارای حلقه های اشباع نشده برای سلامت قلب مفید هستند و کمک می کنند کلسترول تحت کنترل در بیاید. وجود حدود 80% اسیدهای چرب غیراشباع از جمله امگا 6 و امگا 9 از دیگر خواص روغن کنجد پرس سرد است که به کنترل فشار خون کمک میکند. روغن كانولا بدلیل داشتن تركیب متوازنی از اسیدهای چرب اشباع، تك غیر اشباع و چند غیر اشباع، از مزایای كاربردی خاصی برخوردار است. وجود مقادیر قابل توجهی اسید اولئیك (تك غیر اشباع) در روغن كانولا سبب شده است این روغن مقاومت خوبی در فرایندهای حرارتی از جمله سرخ كردن عمقی داشته باشد. یکی از خواص روغن کنجد پرس سرد، ویتامین E فراوان موجود در این روغن است که به آن، خاصیت آنتی اکسیدانی میدهد. روغن انگور خاصیت آنتیاکسیدانی دارد که ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن کنجد پرس سرد چه فوایدی دارد؟ در ادامه قصد داریم تا با مفهوم نسبتا جدیدتری از روغن کنجد، یعنی روغن کنجد پرس سرد آشنا شویم. همچنین خوردن کنجد با پوست موجب بدبوئی دهان و سردرد میشود که مصلح آن عسل است. جالب است بدانید روغن کنجد برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است و باعث درخشندگی و سلامت دندانهایتان میشود.

روغن کنجد برای جریان خون

گفته می شود که روغن کنجد با افزایش جریان خون در مژه ها در 2 تا 3 هفته باعث تقویت و افزایش رشد مژه می شود. اسید لینولئیک یا امگا6: این ماده به پوست کمک میکند تا همچون سدی محافظ در برابر عوامل محرک محیطی، به بهترین شکل ممکن عمل کند. روغن ارده کنجد دارای خواص و مواد غذایی مفید و مغذی است که به شما در حفظ سلامتی و ارتقا آن کمک میکند. اگر بدانیم که روغن زیتون باعث کاهش فشار خون و کلسترول بد(LDL) و افزایش کلسترول خوب(HDL) خون شده و دارای موادی است که سرطان و سالخوردگی را به تعویق میاندازد، راز طول عمر کسانی که یک عمر با روغن زیتون سر کردهاند، مشخص میشود.

اگر دچار ترک یا درد پا هستید، میتوانید هرشب قبل از خواب، روغن کنجد را بر پاها زده و جوراب پنبهای پاکنید. اگر روغن کنجد به مدت کافی روی سطح پوست باقی بماند، به راحتی در سطح پوست پخش میشود. برای اثر بخشی بیشتر و مطلوب دمنوش یک تی بگ را به همراه 250 سی سی آب در یک لیوان دمنوش درب دار یا داخل قوری ریخته و به مدت 10 دقیقه به طور ملایم بجوشانید سپس به مدت 3 الی 5 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. روغن كنجد ضداضطراب و ضديبوست است وافراد مبتلا به اسهال نبايد از آن استفاده كنند اما ميتوان يک قاشق مرباخوري از آن را در غذاي فردي که به يبوست دچار است، ريخت تا خشکي مزاجش برطرف شود. دانه کنجد از چه ویتامین هایی تشکیل شده است؟ ترکیب اسید چرب نشان داد که هر چه نسبت روغن کنجد در روغن مخلوط بیشتر شود، مقدار اسید چرب لینولئیک در روغن مخلوط بیشتر شده و اسیدهای چرب اولئیک و لینولنیک کاهش مییابد. ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه ای است که برای هر سه روش مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

حتما بخوانید: خواص عسل برای اعصاب و سلامتی روان (ترکیب های بی نظیر)

این ترکیب غنی از اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، فسفولیپیدها و ویتامین E است؛ در نتیجه می تواند موهای شما را صاف، درخشان و روند رشد آن ها را تسریع بخشد. از عطر و طعم خاص روغن ارده کنجد برای چاشنی غذایی که قبلاً پخته شده یا در هنگام پخت و پز و با حرارت متوسط در سرخ کردن مواد غذایی نیز میتوان استفاده کرد. روغن کنجد یک روغن همه منظوره با رنگ روشن است که برای پخت و پز استفاده میشود. روغن کنجد یکی از روغن های گیاهی پر کاربردی است که بجز در آشپزی در زمینه های دارویی و آرایشی هم ایفای نقش می کند. این روغن شامل: بادام تلخ و شیرین، فندق، سیاهدانه، پسته، کنجد و کرچک است که تکتک آنها از بهترین تقویتکنندهها هستند. بنابراین، استفاده از روغن کنجد برای موهای آسیب دیده باعث بازگشت درخشندگی از دست رفتهی آنها میشود. کف دست خود یک قطره روغن کنجد را با یک قطره روغن گل محمدی مخلوط کنید، سپس صبح و عصر روی علامتهای باقی مانده از جوشهای قبلی بمالید و خوب ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود.

روغن کنجد با زنجبیل

آن را به پوست زده و به مدت چهار تا پنج دقیقه ماساژ دهید تا پوست را جوان تر جلوه دهید . دو تا سه قاشق چایخوری روغن کنجد را با مقداری از زنجبیلِ رنده شده مخلوط کنید و آن را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه به پوست سر خود ماساژ دهید. در مناطق خشک و تحریکشده که پوسته پوسته میشوند، چکاندن و پخش کردن یک تا 2 قطره روغن کنجد، صبح و عصر، باعث کاهش ناراحتیهای پوستی میشود. کارشناس آزمایشگاه غذا و دارو بوشهر بابیان اینکه برخی از تکنیکهای معمول برای تولید روغن خام کنجد عبارتاند از فشار سرد، فشار گرم و یا سرخ کردن دانهها اظهار کرد: هنگام خرید روغن کنجد، سعی کنید محصول تولیدشده با روش سرد فشرده را تهیه کنید، زیرا این روش بیشتر مواد مغذی و آنتیاکسیدانهای مهم روغن کنجد را حفظ میکند. اثر آنتی اکسیدانی بسیار قوی روغن کنجد، از پوست مراقبت میکند و خاصیت نرمکنندگی آن برای پوست بالغ واقعاً ایدهآل است. از آنجا که روغن ارده کنجد دارای میزان زیاد از چربیهای اشباع نشده است، میتواند در سلامت قلب نیز مفید باشد. در حالی که روغن ارده کنجد دارای رنگ تیرهتر ، مغذیتر و طعم دودی است.

روغن کنجد اصل چه خصوصیاتی دارد؟

دارای رنگ طلایی و با بوی بسیار کم به گونه که از لحاظ طمع و بو مورد قبول اکثر افراد می باشد. روغن زیتون فرا بکر که در واقع روغن زیتون تصفیه نشده است حاصل از اولین مرحله پرس یا سایر روشهای مکانیکی از میوه زیتون بدون استفاده از حرارت و حلال بوده و طعم و بوی واقعی زیتون و بالاترین کیفیت و بیشترین میزان ویتامین ها و مواد معدنی را دارد و به رنگ طلایی سبز دیده می شود و عطر مشخصی دارد. روش های مختلفی برای این روغن وجود دارد که شامل تکنیک های دستی فشرده یا روش های استخراج و روغن گیری شیمیایی هستند. برای خورشها در روغن دنبه ، علاوه بر زردچوبه، دارچین و زنجبیل تازه رنده شده و کمی نمک یا میخک، زیره، یک حبه سیر رنده شده، گلپر می توان ریخت. به طور مثال می توان آن را روی سالاد و یا درون سس سالاد یا روی سبزیجات پخته شده بریزید و میل کنید. فقط یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و 2 قاشق غذا خوری از دانه های کنجد پودر شده را با یکدیگر ترکیب کنید و روی پوست خود اعمال کنید.

روغن کنجد دکتر بیز
روغن کنجد دکتر بیز

از آنجایی که روغن ها و چربی ها واسطه خوبی برای انتقال حرارت هستند، گرمای لازم برای پختن را به مواد غذایی می رسانند و همچنین سبب خوش طعم و لذیذ شدن، بهبود رنگ بافت غذا ها و ایجاد حس سیری می شوند. دود اولیه حاصل از داغ شدن روغن زیتون به معنی سوختن روغن نمی باشد، هنگامی که از روغن زیتون برای سرخ کردن استفاده می شود، پس از گرم شدن روغن، شاهد بلند شدن دود مختصری از سطح روغن می شویم که بعد از چند لحظه از بین می رود و این سوال و شبهه را ایجاد می کند که روغن زیتون دارای نقطه دود پایین بوده و برای هیچ نوع سرخ کردنی مناسب نمی باشد، در حالی که این دود حاکی از سوختن سبزینه یا کلروفیل زیتون می باشد که همان ماده ای است که باعث رنگ سبز زیتون می گردد، ولی پس از مدت کوتاهی این دود از بین می رود، لذا نباید این دود را با نقطه دود اشتباه گرفت و منحرف شد. روغن هسته انگور نقطه دود بالاتری نسبت به روغن زیتون دارد و دمای پخت بالا را میتواند تحمل کند و تغییر ناخوشایندی در ساختمان آن به وجود نمیآید. روش تولید روغن ذرت به گونه ایست که آن را به روغنی عالی که نقطه دود بالایی دارد برای آشپزی تبدیل می کند اما خیلی از ترکیبات مفید آن را می گیرد که از فواید سلامتی آن کم می کند.

حتما بخوانید: قهوه گانودرما دکر بیز برای زگیل تناسلی

اما متاسفانه امروزه بیش از ۹۰ درصد دانه های کانولا دستکاری ژنتیکی شده است بطوریکه تاثیرات مخربی بر روی سلامتی ما می گذارد. مورد استفاده بوده و بعضی از گیاهان این روغن ها سمی بوده که امروزه با اصلاحات ژنتیکی آنها را تبدیل به روغن خوراکی کرده اند و لذا فقط برخی از این روغن ها مناسب پخت و پز و سرخ کردن هستند. طبق بررسی های انجام شده حداکثر دمای استاندارد برای سرخ کردن غذا با روغن کنجد با استفاده از ماهیتابه 120 درجه سانتی گراد است.برای سرخ کردن بیشتر وعمقی گوشت ومرغ حداکثر دمای 160 تا 180 درجه سانتی گراد پیشنهاد می شود.دمای مناسب برای پخت وپز با روغن در فرگاز هم حدود 180 درجه است.لذا دمای بالای 200 درجه سانتی گراد برای آشپزی با روغن توصیه نمی گردد. دانههای کنجد بسیار کوچک هستند، حدود 2 میلی متر عرض و 3 تا 4 میلی متر طول دارند. گاما توکوفرول بیشترین میزان موجود در روغن کنجد را شامل می شود و پس از آن دلتا و آلفا هستند که حدود 5 درصد توکوفرول موجود در روغن را شامل می شوند.

کاهش کلسترول بدن

اولی «اسید آلفا لینولنیک» است که از بدن در مقابل حملات قلبی حفاظت کرده و موجب کاهش کلسترول بد بدن میشود. روغن زیتون چربی اشباع نشده تك زنجیره ای دارد که برای سلامتی بدن بسیار مفید است و می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مثل امراض قلبی و سرطان را كاهش دهد و به افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی ما کمک کند. روش دومی که می توان برای تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی گفت توجه به خواص و حالات روغن کنجد است. خواص قدرتمند ملینی موجود در روغن کرچک، آن را به یکی از درمانهای خانگی و طبیعی موثر برای یبوست تبدیل کردهاند. روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که باعث از بین رفتن سرطان های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان های دستگاه گوارش، پروستات و سینه می شود. روغنهای خوراکی و چربی سومین عنصر مهم غذای انسانی بعد از قندها و پروتئین هستند و در سبد غذایی خانواده ها جزء کالاهای ضروری محسوب می شوند و از آنجایی که علاوه بر تامین انرژی، حاوی اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز بدن برای جذب ویتامین های محلول در چربی (A,K, E,D) هستند، نقش مهمی در تامین سلامت و ادامه حیات انسان دارند.

چرا باید روغن کنجد را در مصارف روزانه بگنجانیم؟

باید دانست که نبودن برخی از مواد معدنی و مغذی می تواند منجر به کاهش تستوسترون (هورمون مردانه) بشود و از همین جهت است که باید روی کافی را در بدن تامین کرد که کنجد گزینه خوبی است. روغن کنجد سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مو و پوست سر است. این گیاه طبیعی حاوی بسیاری از مواد معدنی ، اسید های چرب غیر اشباع و همچنین مقدار بسیاری آهن می باشد. خواص کنجد باعث کاهش یبوست و سایر مشکلات گوارشی می شود. لیگنانها باعث کاهش سِرم خون و سطح کلسترول کبد می شوند و به شکل طبیعی موجب کاهش کلسترول می گردند. دانه های کنجد منبعی بسیار خوب از سلنیوم می باشند که نقشی اساسی در ساخت هورمون های تیروئید دارند. در یک مطالعه با قرار دادن موشهای دیابتی به مدت ۴۲روز در یک رژیم غذایی که ۶درصد روغن کنجد در آن مصرف شده بود متوجه شدند که روغن کنجد باعث کاهش قند خون آنها نسبت به موشهایی که روغن کنجد مصرف نکرده بودند شد. شما با مصرف روغن کنجد، پوست سر خود را مرطوب نگه میدارید و باعث افزایش گردش خون می شوید که در نتیجه رشد فولیکول های مو را تقویت می کند. جدای از کلسیم بالایی که در کنجد وجود دارد، این گیاه دارای روی بالایی هم هست که موجب افزایش تراکم و سلامت استخوان ها می شود.

روغن کنجد بیز
روغن کنجد بیز

روغن کنجد برای فشار خون

تحقیقاتی در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد وجود آنتی اکسیدان غنی شده و چربی های اشباع نشده در روغن کنجد می­تواند به کنترل فشار­خون کمک کند. شما با مصرف منظم و روزانه کنجد می توانید روی و مواد معدنی لازم برای تقویت نیروی جنسی خود را به دست بیاورید. فیبر برای هضم سالم خیلی مهم است چون باعث دفع مواد زائد می شود و سپس به آسانی از طریق روده بزرگ حرکت می کند. به نظر می رسد برخی ترکیبات موجود در کنجد اثر مشابه استروژن داشته و در دوران بارداری نیز مفید می باشد. همچنین ثابت شده که مصرف 50 گرم پودر دانههای کنجد در طول پنج هفته، اثرات مثبتی بر روی سطح کلی کلسترول، کلسترول LDL، نسبت LDL به HDL و وضعیت آنتیاکسیدانی می گذارد. همچنین باید دانست که کنجد دارای آهن، مس، روی و ویتامین B6 می باشد که از تولید هورمون های تیروئید محافظت می کند و موجب سلامت آن می شود. آهن، ماده ای معدنی است که در ساخت سلولهای جدید، هورمونها و ناقلهای عصبی نقش دارد که برای تامین آن می توانید از کنجد استفاده کنید.

روغن کنجد یکی از منابع غنی استرول های گیاهی(فیتواسترول) می باشد. کنجد میتواند بر پوست هم تاثیر گذار باشد. اگر بر روی پوست بدن کودکتان جوش هایی وجود دارد، می توانید به راحتی با استفاده از روغن کنجد، آنها را از بین ببرید و پوست کودک خود را لطافت ببخشید. برگ کاری در حال افزایش محبوبیت به عنوان عنصری که به کاهش سایش مو کمک می کند، است. این ترکیب را روی موها بمالید و پوست سر را ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 3 تا 4 ساعت روی سر باقی بماند. شاید برای شما پیش آمده که در فروشگاه محصولات کنجدی با دو نوع روغن کنجد بکر و تصفیه شده مواجه شده باشید و تفاوت این دو را باهم ندانید. مقاله پیش رو جامع ترین و کامل ترین مقاله در زمینه فواید و خواص روغن کنجد بوده و در بر دارنده بخش هایی با عنوان خواص کنجد برای مو، خواص کنجد برای پوست، کنجد برای درمان یبوست، پیشگیری از سرطان، تاثیر مصرف روغن کنجد در کنترل فشار خون و چربی خون و چند خاصیت دیگر مصرف کنجد برای افراد مختلف و درمان مشکلات و بیماری ها می باشد. اسید های چرب و ویتامین های روغن کنجدمالشی رنگ مو ی طبیعی را حفظ می کند و حتی تیره تر هم می کند.

حتما بخوانید: خواص عسل طبیعی

این روغن رشد دوباره و ترمیم استخوان را بهبود میبخشد. میتوانید برای درست کردن سس هم از این روغن استفاده کنید یا برای طعمدار کردن ذرت شیرین و مارچوبه، کمی روغن کنجد روی آنها بریزید. در صورتی که شما مقدار زیادی از کنجد را به طور منظم مصرف کنید، می تواند منجر به آسیب رسیدن به روده بزرگ بشود. به این شکل فیبر مانع انسداد روده می شود. یکی از دلایل این مقاومت بیش از حد بخاطر وجود توکوفرول در این روغن است و میزان آن در روغن کنجد ۱۲۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم است. جدول شماره 2 درصد استرول های موجود در روغن کنجد را نشان میدهد. اگرچه مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن کنجد می تواند آرتروز را تسکین دهد، اما تحقیقات در مورد انسان مورد نیاز است. شما با استفاده از روغن کنجد می توانید از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید. مالیدن روغن کنجد روی دندان ها برای سفید کردن دندان، کاهش پلاک دندان و به طور کلی سلامت دهان و دندان مفید است. اگر به کنجد حساسیت دارید، چه با مصرف دانه کنجد کامل چه روغن آن، احتمال بالایی وجود دارد که به حساسیت های متفاوتی دچار بشوید (مثل مشکلات گوارشی، آبریزش بینی، التهاب چشم ها ، آسم و …).

روغن کنجد یا روغن ارده کنجد؟

مصرف مداوم روغن کنجد به جای کرم دست و صورت، مصداق یک تیر و دو نشان است، چون همزمان با نرمی پوست، مانع پیری زودرس آن نیز میگردد. برای اینکار باید پوستتان را با آب و صابون شسته و بعد چند قطره روغن را روی پوست زده و ماساژ دهید تا جذب پوست شود. خواص روغن کنجد برای سلامتی در برگیرنده توانایی آن برای بهبود سلامت پوست و مو، کمک به رشد استخوان ها، کاهش فشار خون، حفظ سلامت قلب، مدیریت اضطراب و افسردگی، محافظت از سلامت نوزاد، درمان مشکلات دندان، پیشگیری از سرطان، بهبود فرایند گوارش و کاهش التهاب است. زردچوبه نیز به بهبود سلامت پوست و درمان مشکلات پوستی مانند آکنه کمک می کند. این روغن با تسهیل گردش خون در پوست، پاکسازی سلولهای مرده و تقویت پوست جدید، آسیبهای مختلف پوستی را از بین میبرد. روغن کنجد از دانه هایی زرد رنگ، معطر که حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی هستند، به دست می آید. دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که روغن ها را به دو گروه حیوانی و گیاهی تقسیم بندی می کنند، افزود: روغن های حیوانی با دو ویژگی مشخص می شود؛ اول این که اسیدهای چرب اشباع شده دارد و دوم این که حاوی مقداری کلسترول است.

روغن کنجد اصل دکتر بیز
روغن کنجد اصل دکتر بیز

درباره كنجد در اقوام و ملل جهان افسانه ها، باورها و اعتقادات مختلفی وجود دارد كه همه آنها درباره اهمیت این گیاه و دانه و روغن آن است. روغن کانولا: یکی از روغن هایی که در بازار سراسر جهان تقاضای بالایی دارد روغن سالم کانولا است که علاوه بر آشپزی در رژلب سازی، شمع سازی و بسیاری از صنایع دیگر نیز از آن بهره می برند. روغن کنجد مانند انواع روغن های گیاهی به دلیل مقادیر بالای ویتامین های B و اسید های چرب مفیدی که دارد به کاهش کلسترول بالای خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و حمله ی قلبی را کاهش می دهد. چند قطره از این روغن میتواند حین حمام یا بعد از آن کل پوست بدن را نرم و مرطوب کند و همچنین این روغن به دلیل خاصیت ترمیمکنندگی، بهترین درمان برای رفع چروک و ترک زانو، آرنج و پاشنهی پاست. روغن کنجد با بهبود جریان خون در پوست سر باعث تقویت فولیکولهای مو شده و به افزایش رشد مو کمک میکند. ممکن است سلامت مو را بهبود بخشد. این ممکن است به جذب روغن در پوست کمک کند. روغن کنجد یکی از بهترین مرطوبکنندهها و نرمکنندههای طبیعی پوست صورت و بدن است که شما بدون ترس از عوارض جانبی میتوانید از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: جینسینگ و خواص سحرآمیز آن را بشناسید

دستگاه های روغن گیری شرکت ریندوک با بهترین عملکرد جلوگیری از وجود کوچک ترین لرد را در روغن میکند. کلسترول بالای خون و ضعف دستگاه ایمنی تاثیرات فراوانی دارد. این روغن کمتر از ۱۵% اسید چرب اشباع دارد که بیشترین ان پالمیتیک و استئاریک و بیش از ۸۵% مجموع اسیدهای چرب ان غیراشباع است. در این میان روغن کنجد این خاصیت شگفتآور را دارد و میتواند کار یک کرم ضدآفتاب موثر را انجام دهد! استفادهی منظم از روغنکنجد میتواند پوستتان را از آسیبهای ناشی از رادیکالهای آزاد محافظت کند. روغن کنجد با مواد مغذی، اسیدهای چرب و ویتامینهایی مثل ویتامین E میتواند نقش یک کرم عالی مرطوبکننده و نرمکننده را برای هر نوع پوستی بازی کند. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن کنجد به درمان آکنه و جوش صورت کمک میکند. ماساژ نوزادان و کودکان با روغن کنجد باعث افزایش رشد و بهبود خواب آنها میشود، ماساژ پوست کشاله ران با روغن کنجد به درمان سوختگی پوشک نوزادان کمک میکند. 8 قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با 5 قاشق غذا خوری روغن کنجد مخلوط کنید، این مخیوط را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

احتمالا به دلیل همین قیمت بالا هم هنوز تولید کنندههای معروف سراغ ارائه این روغن به عنوان روغن پخت و پز نرفتهاند. در زیر به برخی خواص این مواد اشاره شده است. برگ های ان بیضی شکل و باریک و نوک تیز است . اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا۳، ۶ و۹ برای رشد لازم اند و نقش مهمی در درمان بیماری های مزمن مانند ناراحتی قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و آرتریت دارند. یک مطالعه در هند نشان داده که اگر افراد مبتلا به فشار خون بالا روغن کنجد را به مدت 45 روز استفاده کنند، نه تنها فشار خون سیستولیک و دیاستولیک آنها کاهش مییابد بلکه لاغرتر هم میشوند. که حدود ۵% توکوفرول موجود در روغن را شامل میشوند. دکتر حسین روازاده رئیس مؤسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان و پزشک با تجربه درزمینه تغذیه­ انسان می­گوید: «روغن شحم گاو به روغن چربی اطراف قلوه­ گاه گاو اطلاق می­شود که روغن بسیار لطیفی است. روغن کنجد یکی از روغن های گیاهی است که متخصصان تغذیه، مصرف آن را به تمام گروه های سنی توصیه می کنند. اگر میخواهید از این روغن به عنوان یک نرمکننده استفاده کنید، پس باید موهایتان را داخل یک حولهی گرم بپیچید.

خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد

وجود انواع مواد مغذی، کنجد را به یک مرهم برای التهابات مفصلی، درد استخوان و گرفتگی رگ ها بدل کرده است. مصرف روغن خوارکی حکیم اول، نشاط آور است، هوشیاری ایجاد میکند، دردهای مزمن و گرفتگی عضلات را کاهش میدهد. تجمعی و تعداد میانگین پروستاگلاندین را کاهش می دهد و باعث کاهش سرطان پستان می شود. روغن گیری کلدپرس فشردن دانه بدون حرارات می باشد که روغن حاصله عاری از هر گونه افزودنی و یا نگهدارنده های شیمیایی است که در قدیم به روش عصاری معروف بوده است . استخراج روغن کنجد به روش کلدپرس در روش کلدپرس مراحل روغن گیری به گونه ای است که می توان بیشترین مواد موثر همچون ویتامین E و اسیدهای چرب غیر اشباع یگانه و چندگانه را به همراه روغن از دانه استخراج نمود . ۱- روغن کنجد «خام یا بکر» یا ممتاز است که از دانه کنجد به روش استخراج با پرس بدست آمده دارای عطر و طعم آجیلی و بسیار دلپذیر بوده و به همان صورت بدون طی مراحل پالایش به مصرف می رسد.

حتما بخوانید: هر انچه که باید درباره قهوه گانودرما بدانید

2. با استفاده از نوک انگشتان خود روغن را بر روی پوست سر خود ماساژ داده و سپس آن را به ساقه موهای خود بزنید. بنابراین، استفاده از آن برای موهای آسیب دیده باعث بازگشت درخشندگی از دست رفتهی آنها میشود. در ابتدا دمنوش لاغری بیز باعث کم اشتهایی در افراد میشود. اگر مایل هستید با استفاده از دمنوش لاغری بیز لاغر شوید ،در ابتدا لازم است با چاقی و روند لاغر شدن اشنا شوید. تفاوت روغن کنجد با روغن ارده کنجد در چیست؟ که در این روش دانه کنجد پوست گیری میشود و سپس اندکی برشته می شود و برای استخراج با آب باید دانه های کنجد را آسیاب کرده و به ارده تبدیل کرد. همچنین خواص ضد التهابی، ضد قارچی و اسیدهای چرب و ویتامین های موجود در روغن کنجد هم برای درمان شوره سر مفید هستند. از روغن بادام در تهیهٔ مارزیپان، نوقا، ماکارونیو همچنین انواع دسر استفاده میکنند. چون دمای ذوب و تبخیر روغن کنجد حدود ۱۰۰ درجه سانتیگراد از دمای ذوب و تبخیر روغن مارگارین بیشتر است. روغن کنجد در مقایسه با سایر روغنهای گیاهی، مواد غیرقابل صابونی(حدود 2 درصد) بیشتری دارد. برخلاف روغنهای گیاهی دیگر در این گروه، درصد اسید اولئیک روغن کنجد حدود ۴۵ درصد و اسید لینولئیک آن حدود ۴۰ درصد از مجموع کل اسیدهای چرب آن میباشد.

روغن کنجد دکتر بیز

تمام مراکز معتبر تولید روغن کنجد زیر نظر مراکز بهداشتی قرار دارند و دارای کد بهداشتی هستند که بر روی برچسب محصولات درج شده که این صورت میتوان در اصالت و بهداشت روغن کنجدخیال آسوده داشت. قیمت بسیار کم نشانه روغن کنجدنامرغوب نیست و برعکس با قیمت بالا هم نمی توان به اصالت روغن کنجد پی برد، برخی موارد قیمت بالاترشان نسبت به روغن های کارخانه ای به دلیل حجم پایین تولید است که در ازای آن قیمت نهایی محصول افزایش پیدا می کند و این موضوع ارتباطی به خلوص و کیفیت ندارد. اثرات ضد باکتریایی موجود در روغن کنجد می تواند باعث بهبود سلامت مو شود همچنین مصرف روغن کنجد به دلیل داشتن اسید های چرب و ویتامین ها می تواند به حفظ رنگ طبیعی مو همچنین به کاهش ریزش مو کمک کند.شما می توانید از روغن کنجد به عنوان ماسک مو استفاده کنید ب نابراین اگر می خواهید موهای خوش حالت و خوش نگی داشته باشید مصرف روغن کنجد را فراموش نکنید.

حتما بخوانید: دکتر بیز

روغن کنجد از کجا بخریم

فراموش نکنیم که روغن کنجدبا مارکهای معروف هم اگر از مراکز معتبر خریداری نشود، ممکن است از عنوان، بسته بندی و حتی کد بهداشتی آن سواستفاده شود و جنس تقلبی ارایه شود که بهترین روش خریداری رنگ و بو روغن کنجد هم چندان اهمیت ندارد، روش های مختلفی وجود دارد که می توان رنگ روغن را به وسیله آن تغییر داد. روغن کنجد های بدون نام یا با نام ناشناخته شده (فاقد بسته بندی مناسب) غیرمجاز و غیرقانونی عرضه می شوند و هیچ اطمینانی در مورد بهداشتی بودن آنها وجود ندارد. روغن کنجد، خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی آن به شما کمک می کند تا با باکتری های دهان خود مبارزه کنید و همچنین هر زخمی که ممکن است در دهان و لثه دندان داشته باشید را درمان کند. همچنین میوه تازه و یاقوتی آن میتواند معده را سست کرده و به استفراغ منجر شود. شکر قهوه ای علاوه بر اینکه به جلوگیری از پیری پوست ناشی از پرتوهای مضر UV کمک می کند، همچنین می تواند لایه بردار پوست نیز باشد.

روغن کنجد اصل را از کجا تهیه کنیم

شرکت دکتر بیز اولین تولید کننده قهوه های گانودرما، سبوس‌برنج، خوشبو کننده ، روغن کنجد و… در ایران است. این شرکت دارای مجوزهای بین المللی و رسمی را دارد.

شما می توانید به صورت مستقیم تمامی محصولات دکتر بیز را در فروشگاه سایت ما خریداری کنید است همین الان روغن کنجد دکتر بیز را با تخفیف ویژه و استثنایی خریداری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایت گانودرما بیز در سال 1399 با هدف بهبود اطلاعات مردم درمورد خواص گانودرما و محصولات درمانی دکتر بیز تاسیس شد، همچنین  مفتخر هستیم به عنوان بهترین نمایندگی دکتر بیز در زمینه فروش محصولات دکتر بیز و مشاوره رایگان خدمت رسانی میکنیم و همیشه سعی و تلاش ما برای کیفیت بهتر خدمات است.  

مشهد، بلوار الهیه، الهیه 40

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت گانودرما بیز می باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

واتساپ
تماس صوتی
پشتیبانی در کوتاه ترین زمان